© TicketCo AS 2026.
Vilkår for sluttbrukere (billettkjøpere)
Vilkår for arrangører.
Beauty, light and warmth - a wonderful tribute to life
Torsdag 15. oktober, kl 20.00. Dørene åpner kl 19.00 - kr 390/340/290
Pianist og komponist Kjetil Mulelid har markert seg sterkt både her hjemme og internasjonalt de siste årene. Enten det er med sin egen trio, i tett duosamarbeid med Siril Malmedal Hauge eller som drivkraft i kvartetten Wako, leverer han alltid eminent spill som trollbinder publikum.
For to år siden slapp han det kritikerroste albumet Agoja på Odin Records, innspilt med en håndfull av Mulelids absolutte favorittmusikere. Prosjektet startet i studio som en upolert ferd uten kart, og med så flinke, særpregede musikere ble resultatet et teksturrikt og eventyrlig musikalsk univers. Med et melankolsk blikk på livet ble platen en leken hyllest til den oppvoksende slekt – vakkert symbolisert gjennom albumtittelen, som var det aller første tilnærmede ordet Mulelid hørte fra sin sønn.
Nå er det endelig duket for klubbkonsert på Victoria. Sammen med et fyrverkeri av et ensemble får du bli med inn i Mulelids vakre og grenseløse verden - et sted du vil bo i.
Kjetil Mulelid - piano, Trygve Seim - saksofon, Mathias Eick - trompet, Sissel Vera Pettersen - saksofon, vokal, Lars Horntveth - klarinett, pedal steel, Bárður R Poulsen - bass, Andreas Winther - trommer
Foto: Stein Hødnebø
Sitater om plata:
”Et moderne nordisk mesterverk” - Jazzwise // “Det store norske jazzeventyret fortsetter” - Dagens Næringsliv // "En visjon om sannhet og skjønnhet” - HIFI+ // “Et album som maner frem vårens lys og varme” - Dagsavisen // “Crème de la crème, della crème av norske musikere” - France Musique // “Strålende arrangert inderlighet og ettertanke.” - Citizenjazz
Hjemmeside